EBSO Pazar Yeri
Dereköy ve Kiraz EBSO Okulu öğrencileri 100. Yılında Çanakkale'de

Söz veriyoruz

Ege Bölgesi Sanayi Odası, ulusumuzun doğuşunu simgeleyen ve Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün askeri dehası ile tarihe geçen Çanakkale Zaferi’nin 100. Yıl etkinliklerine 80 öğrenci ile katıldı. EBSO’nun zorunlu eğitime destek kapsamında inşa ettirdiği Kiraz’daki EBSO Cevizli ile Bergama’daki EBSO Dereköy Ortaokulları’ndan toplam 80 öğrenci, 13-14 Nisan günlerinde zaferin yaşandığı toprakları ve Çanakkale Şehitliği’ni ziyaret etti.

Şehit kanları ile sulanan topraklarda duygu dolu anlarla tarihi adeta yeniden yaşayarak milli mücadele ruhunu yerinde anlayan öğrenciler, “Hayatımızda yeni bir sayfa açıldı. Biz de sahip olduğumuz değerleri koruyup ülkemizi daha da güçlendirmek için daha çok çalışacağız” sözü verdi. Öğrencilere eşlik eden öğretmenler de milli bilinci ve millet sevgisini geliştirme yönündeki desteği dolayısıyla EBSO’ya teşekkür etti.

Daha iyi anladık

EBSO’nun, Çanakkale Zaferi’nin 100. Yılı etkinlikleri kapsamında öğrencilerin ülke sevgisi, milli birlik ve beraberlik duygularının pekiştirilmesi amacıyla desteklediği etkinlikte, Atatürk’ün muharebeyi gözlemleyerek yönettiği Conkbayırı, tabyalar, dışarıdan bakıldığında toprak yığını görünümlü sığınaklar, Nusret mayın gemisi ile Çanakkale Boğazı’na mayın döşenmesi, Seyit Onbaşı’nın anıtı, savaşta mermilerin havada çarpışması, şehitlerimizin ses kayıtları ile görsellerinin bulunduğu Çimenlik Kalesi, EBSO okullarındaki öğrencilerin en çok etkilendiği yerler oldu.

EBSO Vakfı Kadınlar Birliği üyeleri de Çanakkale ziyaretinde öğrencilerle Çanakkale Şehitleri Abidesi’nde buluşarak anı fotoğrafı çektirdi.

EBSO organizasyonu ve sponsorluğunda Yeni Atılım Turizm ile gerçekleşen gezide öğrencilere öğretmenlerinin yanısıra EBSO ve EBSO Vakfı görevlileri ile profesyonel rehberler eşlik etti.

Çanakkale’de geçirdikleri iki günün ardından İzmir’e coşkuyla dönen öğrenciler, duygularını “Atalarımızdan bize kalan emaneti gördük. Çanakkale’de düşüncelerimiz değişti. Önceleri kitaplardan okurken savaşın nasıl ve hangi zorluklarla kazanıldığını anlamıyorduk. Bu toprakların bizim için ne kadar değerli olduğunu tarihi görerek, dokunarak, yaşayarak bir kez daha anladık. Bugüne gelebilmemiz için Ata’mızın, büyüklerimizin, şehitlerimizin ve gazilerimizin hangi zorlukları aşıp başarıya ulaştığını daha iyi anlıyoruz. Çanakkale’yi herkes görmeli. Onlar bizim için canlarını verdiler, biz de daha çok çalışarak ülkemizi bugün geldiği noktadan ileriye götüreceğiz” sözleriyle ifade etti.

Çok yararlı oldu

Öğrencilerle birlikte geziye katılan öğretmenler de EBSO okullarının artık daha farklı olacağını bildirdi. Çanakkale Zaferi’nin 100. yılında savaşın yaşandığı topraklarda olmanın ayrıcalık niteliği taşıdığını belirten öğretmenler, şunları söyledi:

“Milli bilincimizi ve yakın tarihimizi yerinde görerek öğrencilerimize bu ruhu aşılamakta yardımcı olan, onların dünyalarını ve ufuklarını geliştiren ve bizlere bu güzel anın bir parçası olma fırsatını veren Ege Bölgesi Sanayi Odası’na çok teşekkür ediyoruz. Bu ülke topraklarının ne şartlarda korunduğunu, neler atlatıldığını tekrar yaşayarak öğrenme fırsatımız oldu. Bu gezi sayesinde öğrencilerimizin bilgisinin ve millet sevgisinin arttığını düşünüyoruz. Hepimiz için bilgilendirici ve çok yararlı bir gezi oldu. Atalarımızın da dediği gibi Çanakkale Geçilmez! Geçilemeyecektir!”

EBSO’ya teşekküre geldiler

Çanakkale’de şehit kanlarıyla sulanmış toprakları ziyaret eden Kiraz Cevizli EBSO Ortaokulu Müdürü Kazım Meraklı, Rehber Öğretmen Barış Çamlıbel, öğrenciler Nuray Savaş ve Dudu Aşçı ile Bergama Dereköy EBSO Ortaokulu Müdürü Mustafa Deveci, Müdür Yardımcısı Murat Mutlu ile öğrenciler Zeliha Kaya ve Mustafa Çınar, bu anlamlı geziye verdikleri destek için EBSO Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar ile Yönetim Kurulu üyelerine teşekkür etti. Öğretmen ve öğrenciler plaket ve çiçek, gezi notlarından oluşan panonun yanı sıra Çanakkale Şehitler Anıtı’nın önünde çekilen toplu fotoğraf takdim etti.

Yorgancılar: Gururluyuz

Ege Bölgesi Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, eşsiz kahramanlık destanlarıyla dolu şanlı 18 Mart Çanakkale Zaferi’nin 100. Yıldönümünde, insanüstü mücadeleleriyle topraklarımızı vatan yapan tüm kahramanlarımızı, aziz şehitlerimizi, rahmet, minnet ve şükranla andıklarını söyledi. Çanakkale Zaferi kutlama etkinliklerinin tüm yıla yayıldığını hatırlatan Yorgancılar, “EBSO olarak geleceğimizin teminatı gençlerimizin, öğrencilerimizin, ulusumuzun doğuşunu simgeleyen bu zaferin gerçekleştiği toprakları yerinde görmesini arzu ettik. EBSO camiası olarak Milli Eğitim Bakanlığı ile İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün değerli katkıları sayesinde bu dileğimizi gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Bu ziyaretle çocuklarımız, gençlerimiz bugün her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğumuz milli birlik ve beraberlik duygusunu yüreğinde hissederek ona sahip çıkacaktır” dedi.

Site içi arama

Cumhuriyet Bulvarı No:63 İZMİR
Tel : +90 232 455 29 69 - Faks : +90 232 483 99 37
vakif@ebso.org.tr - www.ebsov.org.tr

Ege Bölgesi Sanayi OdasıTürkiye Odalar ve Borsalar Birliğiİzmir'in Girişimci KadınlarıABİGEM İzmir